Reisdag 12 - Grensovergang Mauritanië - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van CharLily - WaarBenJij.nu Reisdag 12 - Grensovergang Mauritanië - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van CharLily - WaarBenJij.nu

Reisdag 12 - Grensovergang Mauritanië

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg CharLily

16 Oktober 2019 | Mauritanië, Nouâdhibou

Vandaag ging onze reis van Dakhla naar Nouadiboua. Dat is van Marokko naar Mauritanië. Eerst gingen we door het maanlandschap leek het. Toen naar de grens. Wat een gedoe. We stonden om 12 uur aan de grens van Marokko en om 19.00 uur waren we de grens van Mauritanië gepasseerd. Daar was het vooral lang wachten. We moeten een visa en kwamen daar maar er moest eerst gebeden en gegeten worden. Dus 3 uur later begonnen ze aan onze groep. Ook smeergeld wordt er verwacht. Na alle formulieren door naar het hotel. Eerst nog 4 controle posten passeren. Tussen de 2 grenzen in niemansland is het een smerige bedoeling. Auto sloop, tentenkamp, rijen met vrachtwagens en heel veel plastic troep. Zoveel gasten in een keer in het hotel waren ze ook niet gewend. Het inschrijven gaf nogal wat gedoe.

Morgen gaan we de Sahara in dus even geen contact met de rest van de wereld.

CharLily

Op deze pagina is "Team CharLily" te volgen die meedoen aan de Antwerpen - Banjul Challenge in 2019. Deze rally gaat van Antwerpen naar Banjul. De opbrengst van team CharLily voor deze rally zal naar het goede doel "Rescue Baby Gambia" gaan. Team CharLily zal in totaal meedoen met 3 verschillende teams: Gerrit & Hetty - Team CharLily Roland, Berrie & Zwerus - Buurman, buurman & buurman Harry & Jan - ?? Meer informatie kan gevonden worden op de volgende websites. CharLily: www.charlily.nl Rescue Baby Gambia: https://www.rescuebabygambia.nl/ Antwerpen Banjul Challenge: https://www.antwerpenbanjul.com/

Actief sinds 25 Dec. 2018