Reisdag 20 - Op naar de eindstreep - Reisverslag uit Banjul, Gambia van CharLily - WaarBenJij.nu Reisdag 20 - Op naar de eindstreep - Reisverslag uit Banjul, Gambia van CharLily - WaarBenJij.nu

Reisdag 20 - Op naar de eindstreep

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg CharLily

24 Oktober 2019 | Gambia, Banjul

Antwerpen Banjul Challenge - Reisdag 20
Toubakouta - Banjul (Gambia)

Vandaag de laatste dag van de challenge. Van Toubakouta naar Banjul. We vertrokken om 9 uur naar de grens van Gambia, zo'n 25 km. Eerst langs de douane in Senegal, daar moest de auto uitgevoerd worden. Dat ging vrij snel. Toen door naar de grens. Daar was het weer een chaos. De ene zegt je moet naar links, nummer 2 zegt naar rechts. Na alle stempels en vingerafdrukken konden we door richting Banjul. De volgende stop was voor de tickets voor de ferry die zouden klaar liggen, maar helaas. Ondertussen dan maar de auto's versieren en gezorgd dat we al wat spullen weggaven, die we niet meer nodig hadden. Er was een groep mannen een vrachtwagen aan het vol scheppen met grind. 2 mannen scheppen en 4 man staat te kijken dus zetten wij onze tuinstoelen er neer zodat ze konden gaan zitten. Dat vertrouwden ze niet, dus Gerrit liet zien hoe de stoel werkte en toen wouden ze hem wel hebben. Na deze stop door naar het doel waar wij voor rijden. In Essau werden we groots onthaald. Aan het begin van de oprit stonden allemaal mensen te zingen en te juichen. Op het terrein werden we verwelkomd en kregen we allemaal wat te drinken. Toen door naar de ferry. We werden allemaal aan de zijkant geparkeerd en moesten wachten tot er een lege ferry was dan konden we in één keer over. Maar wat een gekkenhuis op zo'n boot. In Banjul aangekomen ging we door naar de Arc daar stonden familie en genodigde te wachten, daar is het eind punt van onze tocht. Er was dans, muziek en veel blije familie. Alle deelnemers kregen een certificaat. Daarna door naar het hotel voor een koud drankje en een douche. Zondag nog de veiling en dan is alles afgerond.

Wij Gerrit en Hetty willen iedereen die ons gesteund heeft heel erg bedanken voor het mogelijk maken van deze challenge.

• 25 Oktober 2019 - 12:27

Barbara:

Fantastisch. Fijn dat alles goed is gegaan....

CharLily

Op deze pagina is "Team CharLily" te volgen die meedoen aan de Antwerpen - Banjul Challenge in 2019. Deze rally gaat van Antwerpen naar Banjul. De opbrengst van team CharLily voor deze rally zal naar het goede doel "Rescue Baby Gambia" gaan. Team CharLily zal in totaal meedoen met 3 verschillende teams: Gerrit & Hetty - Team CharLily Roland, Berrie & Zwerus - Buurman, buurman & buurman Harry & Jan - ?? Meer informatie kan gevonden worden op de volgende websites. CharLily: www.charlily.nl Rescue Baby Gambia: https://www.rescuebabygambia.nl/ Antwerpen Banjul Challenge: https://www.antwerpenbanjul.com/

Actief sinds 25 Dec. 2018