Reisdag 13, 14 en 15 - Sahara - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van CharLily - WaarBenJij.nu Reisdag 13, 14 en 15 - Sahara - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van CharLily - WaarBenJij.nu

Reisdag 13, 14 en 15 - Sahara

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg CharLily

19 Oktober 2019 | Mauritanië, Nouakchott

Wat een enerverende dagen in de Sahara. We vertrokken met z'n alle richting Nouakchott. De eerste 180 km reden we samen op. Dat was 50 km meer dan anders, maar het had geregend en moesten daar door verderop de Sahara in. Daar ging de groep in tweeën. Wij, de Sahara groep, hadden een dag in het zand en sliepen ook in een zandduin. Het was geen helder weer, het leek of er een stofwolk hing, maar wel 46 graden. Rond middernacht begon het te waaien en kregen we een zand storm. Het zand zat 's morgens overal. Maar voor de 2e dag stond er een strandrit op het programma, daar konden we het zand weer afspoelen.
We moesten voor 11 uur op het strand zijn vanwege het hoge water. Maar in de loop van de rit ging van een van de auto's de koppelingsplaten stuk. Dus ging een ander team terug om te helpen omdat de auto te dicht langs de kustlijn stond. Helaas rijd ook deze auto de koppelingsplaten stuk dus dat was 2. We moesten toen wachten tot het water gezakt was. Toen met z'n allen terug gereden om de gestrande auto's mee terug naar het beginpunt te sliepen. Daarna hebben 2 auto's de 2 gestrande auto's 206 km gesleept. Dus met alle teams onderweg naar de overnachtingsplek waar we eigenlijk de volgende dag heen zouden gaan. Maar aangezien de wegen niet zo goed zijn, heeft nog een team 2 lekke banden opgelopen onderweg. 's Avonds rijden is niet verstandig want de bestuurders zijn gevaren op de weg. Onze derde Sahara dag werd nu een rust dag en dat is voor ons een strand dag geworden.

CharLily

Op deze pagina is "Team CharLily" te volgen die meedoen aan de Antwerpen - Banjul Challenge in 2019. Deze rally gaat van Antwerpen naar Banjul. De opbrengst van team CharLily voor deze rally zal naar het goede doel "Rescue Baby Gambia" gaan. Team CharLily zal in totaal meedoen met 3 verschillende teams: Gerrit & Hetty - Team CharLily Roland, Berrie & Zwerus - Buurman, buurman & buurman Harry & Jan - ?? Meer informatie kan gevonden worden op de volgende websites. CharLily: www.charlily.nl Rescue Baby Gambia: https://www.rescuebabygambia.nl/ Antwerpen Banjul Challenge: https://www.antwerpenbanjul.com/

Actief sinds 25 Dec. 2018